vaak hoef je niet te reserveren hoor bij een bioscoop. het zijn ook bij de bios soms zware tijden, de mensen houden de hand op de knip. enkel de grote hits...tja...daar zou ik even voor reserveren.
wat vaak vergeten wordt is dat naar de film gaan eigenlijk een écht uitje is.
de sfeer, de film, de donkere zaal en dan daarna nog even bijpraten.
een klein feestje toch?
een echte aanrader voor dit moment is:
AANRIJDING IN MOSCOU>
2 mensen komen door een aanrijding met elkaar in contact, er ontstaat een onmogelijke relatie maar de manier waarop de regisseur Christophe van Rompaey het uitgewerkt heeft is subliem. mooi plat Gents wordt er gesproken ( ondertiteld hoor!!). het speelt dus niet in Rusland maar in een achterstandswijk in het Belgiese Gent.
2e aanrader:
IL Y A LONGTEMPS QUE JE T'AIME. het verhaal van 2 zussen die elkaar weer na 15 jaar ontmoeten. tissues meenemen!!! mooi uitgewerkt drama. je komt helemaal in de levens van deze 2 vrouwen terecht en als je buiten staat voel je nog hun pijn en onmacht.
op de vraag van dierenvriend:
MAX PAYNE.....veel te veel ( zinloos ) geweld en een film die ik mijd.
BRIDE FLIGHT....nog niet gezien, het thema vind ik wel aardig. liefde in een ver land maar de recenties waren niet lovend. nu moet je recencisten ook met een flink pak Jozo nemen hoor maar toch....
RADELOOS....de boeken van Carry Slee zijn prachtig. voor de doelgroep...jonge mensen met hun problemen. ik denk dat het in een herfstvakantie wel een leuke middag of avond kan vullen.