|
Het is vr 10 sep 2010 14:30
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
jeroen
|
 Tips om geld te besparen
Ik lees met enige regelmaat dat mensen opzoek zijn naar tips om geld te besparen, misschien handig om toekomstige IkkeNietWeter´s voor te zijn en hier alvast wat tips te plaatsen? En welk bruikbare tips (dus niet: laat je bad niet vol-lopen met de kraan maar met een waterbesparende douche-kop  ) Tips: - uurtje voordat je gaat slapen de kachel/cv lager zetten. Zet deze niet UIT maar iets lager (18graden) - Kook voor meerdere dagen of als je bijv. alleen bent kook voor iemand anders en die iemand anders weer voor jou. - Gebruik spaarlampen - Tank niet bij een pomp aan de snelweg, daar is de brandstof altijd duurder dan in een stad/dorp - Kijk met regelmaat je vaste lasten na, wellicht kan het goedkoper. Bijvoorbeeld de stroomafname of verzekeringen. volgende!
_________________ "Ik heb een domme vraag..." - er zijn geen domme vragen.
|
|
|
| di 18 maart 2008 22:07 |
|
 |
|
Annette
Geregistreerd op: di 19 feb 2008 10:04 Berichten: 4501 Woonplaats: Nieuwegein
|
 Re: Tips om geld te besparen
- Water uit de droger gooi ik bij de planten  ) - Als je een hypotheek hebt, kan het zijn dat je een opslag betaalt omdat je meer dan 75% van de executiewaarde hebt gefinancierd. Het kan zijn dat de waarde zoveel omhoog is gegaan dat de rente-opslag kan vervallen. Vaak is het genoeg om de WOZ-aanslag even te tonen bij de bank. - eet winterwortels als groente. Eindeloos varieren en het kost geen drol. - Neem brood mee naar je werk en ga wandelen tussen de middag in plaats van naar het restaurant. - fiets naar het werk Wordt vervolgd door............
_________________ niets is meer waard dan deze dag!
|
| di 18 maart 2008 22:17 |
|
 |
|
Shopaholic
|
- Zeg onnodige abonnementen op. De tv gids bijvoorbeeld kun je ook bekijken op internet. - Bij hoge telefoonrekeningen kun je nadenken over het verhogen van je belbundel. Je betaalt dan wel meer per maand, maar bent goedkoper uit dan al die minuten boven je bundel uit betalen. - Neem afwasmiddelen, wasmiddelen en vaatwasmiddelen van een B-merk, deze zijn bewezen net zo goed te zijn als de A-merken. - Zet je pc uit als je hem niet gebruikt - Laat de kraan niet stromen tijdens het tandenpoetsen
|
| di 18 maart 2008 22:33 |
|
 |
|
martinm
|
Probeer huismerk-producten. Iedere supermarkt heeft zijn eigen 'merk' en dat spul is altijd goedkoper dan dat van de grote merken. Het leuke is dat die 'eigen' blikken en dozen meestal alleen verschillen in het etiket. De inhoud komt uit dezelfde fabriek.  maar 
|
| wo 19 maart 2008 18:03 |
|
 |
|
Jipke frl
|
Ga na het eten je wekelijkse boodschappen halen, met volle maag kom je lang zo gauw niet in de verleiding veel lekkere dure dingen mee te nemen. Sterke drank is over de grens in Duitsland mooi wat goedkoper als hier  ( gewoon bij de lidle en aldi)
|
| wo 19 maart 2008 18:25 |
|
 |
|
partybird
|
maak een "eetlijst"
je schrijft op wat je wil eten deze week.
vandaar uit maak je boodschappen lijst. kijk wat je in huis hebt je zult verbazen wat je al in huis hebt! en je hoeft dus "weinig" te halen
doe boodschappen bij de 'goedkopere' supermarkt.
haal aanbieding vlees,broodjes ect en stop deze in de vriezer. er zijn "wereld" gerechten en andre "droog" producten die vaak in de aanbieding zijn...stop deze in je proficie kast!
op deze manier heb ik wel 2 weken kunnen overleven!
_________________ als je spelling fouten ziet mag je ze houden
|
| wo 19 maart 2008 18:43 |
|
 |
|
Jipke frl
|
Ik haal elke week wat op is, vrij standaard boodschappenlijstje dus. Vergeet ik dat dan kom je met verbazingwekkend meer thuis..............
|
| wo 19 maart 2008 19:22 |
|
 |
|
Annette
Geregistreerd op: di 19 feb 2008 10:04 Berichten: 4501 Woonplaats: Nieuwegein
|
Jammer, ik doe alles al, alleen haal ik de drank niet in Duitsland, een tank benzine leegrijden voor een paar tientjes drank is ook niet rendabel. O ja, ik trek ook een extra vest aan als ik het koud krijg. En als het heel ernstig wordt, ga dan bij je moeder eten, zo doet mijn dochter dat ook!  ) Knuf, Annette
_________________ niets is meer waard dan deze dag!
|
| wo 19 maart 2008 20:44 |
|
 |
|
partybird
|
Annette schreef: O ja, ik trek ook een extra vest aan als ik het koud krijg. En als het heel ernstig wordt, ga dan bij je moeder eten, zo doet mijn dochter dat ook!  ) ja doe ik ook altijd! ik kan heel goed tegen de kou! heb een bodywarmer die trek ik aan! en de kachel kan veel lager! wassen met koud water.(dan heb ik het voor de wasbak he...en niet de douche en bad  ).dat scheelt ook stook kosten in arme tijden eet ik altijd bij vrienden en familie! pannenkoeken en tosti's/brood met gebakken ei/wentelteefjes staat ook op het menu als de knip leeg is
_________________ als je spelling fouten ziet mag je ze houden
|
| do 20 maart 2008 0:32 |
|
 |
|
poldermeisje
Geregistreerd op: do 07 feb 2008 0:02 Berichten: 6807 Woonplaats: Tilburg
|
en wat denken jullie van de kringloopwinkels en andere 2ehandstoko's. hier is vaak van alles en nog wat te koop. zo ongeveer mijn hele garderobe bestaat uit aankopen die ooit al aan een andere vrouw hebben toebehoord. maar...ik koop het....bij thuiskomst de wasmachine aan ( inderdaad niet met een A-merk) en het ruikt heerlijk fris en is dan ineens gewoon van mij. bij deze kringloopbedrijven veel glaswerk, puzzels, ceedeetjes , boeken en noem maar op. ik kom er gaarne én ik lever er mijn eigen spulletjes ook weer in. ik heb een afspraak met mijzelf gemaakt. als ik iets "nieuws"heb gekocht dan kijk ik in mijn kleerkast en neem er iets uit wat ik al geruime tijd niet meer gedragen heb. dit gaat dan retour naar het goede doel. mijn kasten puilen hierdoor niet uit en een ander is weer blij met mijn 3e hands truitje. ideetje? 
_________________ "het was zo donker dat ik overal lichtjes zag" ( loesje )
|
| vr 21 maart 2008 23:31 |
|
 |
|