2 lepels geerfd

Forum Vragen en antwoorden Antiek, kunst, sieraden 2 lepels geerfd

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    roald
        • Berichen:2
        • Beginner

Hey, Ik vroeg me af of deze lepels nog waarde hadden, zijn ze wel oud? of type rommelmarkt? Ik heb het geerfd. Lepel 1: op de lepel mensen die aan het eten zijn, op de top 2 vogels Lepel 2 : op de lepel een niet goed op de foto zichtbare tekst iets als ”antie heis 1807” >dit is zeer slecht zichtbaar en mogelijk staat er wat anders… op de top een stelletje die elkaar kust, waarvan 1 een kruis vasthoudt en 1 een anker.
      Mvg Roald

Uploaded with ImageShack.us

Brocantemetverhaal
          • Berichen:14
          • ★★
          • Gevorderd

Beste Roald,

Het ligt voornamelijk aan het materiaal en zijn maker. De grote van de lepels kunnen betekenen dat het wel wat van waarde zou kunnen hebben. Als je een foto van de zilver merkjes kan maken, zo scherp mogelijk heb ik wat meer info voor je. Bestek met taferelen erop afgebeeld is iets wat tot eerste kwart 20e eeuw nog veel voorkwam.

gr.

alex

roald
            • Berichen:2
            • Beginner

@Brocantemetverhaal wrote:

Beste Roald,

Het ligt voornamelijk aan het materiaal en zijn maker. De grote van de lepels kunnen betekenen dat het wel wat van waarde zou kunnen hebben. Als je een foto van de zilver merkjes kan maken, zo scherp mogelijk heb ik wat meer info voor je. Bestek met taferelen erop afgebeeld is iets wat tot eerste kwart 20e eeuw nog veel voorkwam.

gr.

alex

Hey Alex,
          Bedankt voor je reactie, ik heb beide lepels nogmaals goed bekeken, op lepel 1 heb ik geen merk kunnen vinden, op lepel 2 wel boven het eerder genoemde tekst, het zou natuurlijk ook het merk kunnen zijn. Hoe dan ook het lijkt alsof er IR staat. De tweede letter is zeker weten een R.
          Het staat op de achterkant van de lepel boven de tekst, maar moeilijk te fotograferen
          Als laatste zit er op lepel 2 ongeveer halverwege aan de achterzijde mogelijk een teken, het is erg vaag maar lijkt me geen beschadiging voor een deel, waarvan ik denk dat het het teken is lijkt op een X , waarbij de linker onderkant van de X niet aanwezig is, en de rechterbovenhoek van de X een stuk breder is, mogelijk ook een V vorm, hoe dan ook erg lastig uit te leggen, nog even de foto waar het IR teken zou staan

Brocantemetverhaal
              • Berichen:14
              • ★★
              • Gevorderd

Beste Roald,

Helaas kan ik geen wegwijs maken uit je beschrijving. Wel kan ik je wat websites met zilvermerken aanraden, maar dat is wel een kleine zoektocht. Hoe dan ook hier wat digitaal naslagwerk

http://www.porcelainmarksandmore.com/site/search/00.php
            http://www.antiek-encyclopedie.nl/categorieen/porselein/porselein-c-d-e.htm

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes,

Alex

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.