Koelwater tempratuur Fiesta uit 2003

Forum Vragen en antwoorden Autos Koelwater tempratuur Fiesta uit 2003

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door jeroen jeroen 5 jaren, 6 maanden geleden.
Dit onderwerp is 825 keer gelezen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #12895
    Avatar
    nielsbosman
    • Offline
      • Berichen:1
      • Beginner

    Hallo,

    Sinds enkele weken heb ik een probleem met de koelwatertempratuur van mijn Fiesta. Voorheen stond dit na een stukje rijden standaard op normaal om daarna niet meer te veranderen. De tempratuur was altijd mooi constant. Sinds kort wil de tempratuur nogal eens wisselen van normaal tot net iets onder normaal (het is een digitale meter waarbij het peiltje flippert van normaal tot net onder normaal) De auto is hiervoor tweemaal bij de garage geweest waarbij ze de koelwatertempratuursensor vervangen hebben en vervolgens de thermostaat. Het resultaat is dat de auto de tempratuur iets beter op normaal kan houden maar nog steeds flippert hij af en toe. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? De garage komt er namelijk ook niet uit, volgens hun is er nix mis met de meters in de auto en het koelwatersysteem. Toch is er blijkbaar iets veranderd waardoor de auto zijn tempratuur niet constant kan vasthouden.

    Het is een Ford Fiesta model MK6 uit 2003 met een 1.4 16v motor.

    Wie weet de oplossing??

    #34747
    poldermeisje
    poldermeisje
    • Offline
      • Berichen:14891
      • ★★★★★
      • Expert

    🙁 😥 🙁 ikkenietweten…sorry!!! 🙁

    #34748
    TheDon
    TheDon
    • Offline
      • Berichen:831
      • ★★★★
      • Bedreven

    tip 1 ververs de koelvloeistof als deze bruin is kan er iets aan het roesten zijn.
    en als deze vervuild is houdt het de warmte beter vast en dus koelt et niet

    tip 2 kijk of het pompje voor de koelvloeistof werkt (als deze erop zit)

    tip 3 is je accu in orde een te laag voltage kan je meters beïnvloeden

    tip 4 koop wat blokken droog ijs of ene cilinder met vloeibare N2 of O2 en draai die boven je motor open (kan wat knetteren) wordt zo`n -100 graden

    meer kan ik er ook niet van maken
    ben een operator geen automonteur

    hoop dat het helpt

    grt TheDon

    #34749
    Avatar
    adson3492
    • Offline
      • Berichen:1
      • Beginner

    I do not think it has anything to do with the alternator. Do you have this problem only with a cold engine or also with a warm engine? For example, it may have something to do with the device (you have a manual or automatic choke?)
    _____________________________
    http://www.testking.net/testking-100-101.htm
    http://www.northwestern.edu/
    http://www.ndm.edu/
    http://www.testking.net/testking-SY0-401.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jacksonville_University

    #34750
    jeroen
    jeroen
    • Offline
      • Berichen:1989
      • ★★★★★
      • Expert

    adson, it’s been 5 years ago! I hope his problem is fixed by now 😀 probably don’t even have the same car anymore…


    ”Ik heb een domme vraag…” Vragen zijn nooit dom, stel ze gerust!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.