Telsell

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #12901
    aad
      • Offline
        • Berichen:1
        • Beginner

      Graag wil ik jullie wat jullie voor mij kunnen doen betreft een incident die heeft plaats gevonden met Telsell

      Ik heb vorig jaar (juli 2008) een pakketje gekregen via TNT post. Ik heb dit pakketje geopend om te kijken wat er in zat, met de bedoeling dat deze misschien was besteld door mijn echtgenoot.
      Nadat mijn vrouw thuis was gekomen van haar werk, heb ik haar gevraagd of zij iets had besteld bij Telsell en zij antwoordde hier duidelijk met nee op.

      Ik vroeg aan haar hoe Telsell dan aan al haar gegevens zou zijn gekomen en dat wist zij dan ook niet, want alle gegevens die er opstonden klopten wel.

      De volgende dag heb ik het pakketje bij TNT ongefrankeerd aangeboden, met de mededeling van dat ik het pakketje niet besteld heb en dat deze terug moet naar afzender. Ik heb hier toen een verzendbewijs van gekregen.

      5 a 6 weken later stond de postbode weer bij mij voor de deur met hetzelfde pakketje, met de mededeling dat deze niet was geaccepteerd bij Telsell, omdat hij ongefrankeerd was.
      Ik heb aan de postbode nogmaals uitgelegd dat ik het pakketje niet heb besteld en dat ik hem ook niet wil. Hierna heeft TNT het pakketje weer mee retour genomen.

      Mijn vrouw zou met de kerstdagen naar Turkije gaan en heeft toen haar portemonnee uitgeruimd met daarbij ook het verzendbewijsje die ze heeft weggegooid, met de bedoeling dat Telsell het pakketje inmiddels wel zal hebben ontvangen.

      De eerste week van de kerstvakantie heb ik een brief gekregen van Telsell, dat zij het pakketje niet hebben ontvangen en of ik TNT wilde informeren of ik het pakketje verzekerd had opgestuurd, zo ja of ik dit dan bij hun kon verhalen.

      Ik heb Telsell gezegd dat ik niets heb besteld bij hun en zomaar een pakketje heb ontvangen. Ik heb dit pakketje ongefrankeerd retour gestuurd. Toen werd er tegen mij gezegd dat ik het pakketje in ontvangst genomen dus ik ben er daarna ook verantwoordelijk voor. Ik ben het er met hun dus niet eens. Hoe kan ik nou verantwoordelijk gesteld worden voor iets wat ik niet besteld heb.

      Nu hebben zij een incasso bureau ingeschakeld, om het geld te incasseren € 430.00.

      Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen. Je kunt in een land als Nederland toch niet zomaar iemand een pakketje toesturen en dan verwachten dat zij achter jouw pakketje aan moeten hollen.

      Ik heb dit uiteindelijk maar betaald maar wil graag mijn geld terug.

      Wie o wie kan mij hierbij helpen wat ik kan doen.

      #34792
      Annette
        • Offline
          • Berichen:8991
          • ★★★★★
          • Expert

        Hoi Aad,

        Wat een vervelende situatie zeg!
        Ik heb geen ervaring in dit soort zaken, maar heb zelf een rechtsbijstandverzekering. Ik zou hen zeker eens raadplegen, want zij geven ook adviezen.
        Je zou ook eens kunnen kijken op de site van Tros Radar, want daar worden dit soort ervaringen veelvuldig uitgewisseld.
        Jammer dat je het bonnetje niet meer hebt.

        Voor iedereen een les, dat als je een pakje aangeboden krijgt en geen idee hebt van wie dit is, dat je het dan weigert!

        Succes ermee,

        Annette

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.